Przedszkole Nr 3

 ul. Baśniowa 1
 68-300 Lubsko

 tel. dyr. 68 4571875
 adm. 68 4571876
 Przedszkole Nr 3

 ul. Baśniowa 1
 68-300 Lubsko

 tel. dyr. 68 4571875
 adm. 68 4571876
 Przedszkole Nr 3

 ul. Baśniowa 1
 68-300 Lubsko

 tel. dyr. 68 4571875
 adm. 68 4571876
 Przedszkole Nr 3

 ul. Baśniowa 1
 68-300 Lubsko

 tel. dyr. 68 4571875
 adm. 68 4571876

Biedronki

 

"BIEDRONKI” to dzieci cztero i pięcioletnie, opiekują się nimi:        

            nauczycielki

  • mgr Beata Przybylska-Kroczak
  •  Elżbieta Burda

 

woźna oddziałowa

  •  Irena Żurawicz

TEMATYKI KOMPLEKSOWE W MIESIĄCU MAJU

W miesiącu maju praca wychowawczo - dydaktyczna w grupie „Biedronek” skupiona jest wokół tematyk kompleksowych:

 

I „DZIECI KONTRA ŚMIECI- Z EKOLOGIĄ NA TY”

 

Cele ogólne:

  • budzenie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań i tworzenie warunków do radości odkrywania

  • poznawanie zagrożeń środowiska naturalnego wynikających ze szkodliwej działalności człowieka

  • dowiadywanie się o ekologicznych sposobach traktowania odpadów , zapoznanie z rodzajami i koniecznością segregowania odpadów wytwarzanych przez ludzi, sposobami ich ekologicznego traktowania (segregacja, utylizacja, recykling)

  • poszerzanie słownika biernego i czynnego w związku z tematyką

  • wdrażanie do świadomych działań, zmierzających do ograniczenia ilości śmieci, zagrożenia wynikające z ich nadmiaru

  • rozwijanie zainteresowań dzieci treściami ekologicznymi przekazywanymi przez wiersz, piosenkę czy bajkę

  • tworzenie warunków do podejmowania przez dziecko działań twórczych z wykorzystaniem dowolnie wybranych odpadów, pobudzanie wyobraźni i inwencji twórczej dziecka, doskonalenie sprawności manualnych

  • kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań proekologicznych

  • wdrażanie do włączania się w akcje i projekty proekologiczne,

 

 

II „ NASZYM KOCHANYM RODZICOM- ŁĄKA MAJOWA”

 

Cele ogólne:

  • rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych; wzbogacanie słownika dziecka

  • poznawanie życia mrówek i pszczół

  • kształtowanie prawidłowych relacji w grupie, rozwijanie umiejętności współpracy w zespole

  • poszerzanie doświadczeń plastycznych dzieci

  • bogacenie wiadomości na temat roślin i zwierząt spotykanych na łące

  • zapoznanie z cyklem rozwojowym motyla, jego niektórymi rodzajami

  • kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego

  • budzenie przywiązania do domu rodzinnego

  • kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi na tematy realne i wg opowiadań (imiona i zajęcia rodziców, formy spędzania wolnego czasu z rodzicami itp.)

  • nazywanie prac domowych i zachęcanie do podejmowania drobnych form pomocy

  • zachęcanie do przygotowywania niespodzianek dla rodziców, sprawiania im przyjemności

  • poszerzanie doświadczeń i umiejętności matematycznych;

  • wzbudzanie pozytywnych motywacji do prezentacji własnych możliwości;(program artystyczny dla rodziców wspólnie zaplanowany i przygotowany)

 

NASZE PIOSENKI, WIERSZE I ZABAWY ZE ŚPIEWEM

 

EKOLUDKI”-piosenka na melodię „Krasnoludki”

My jesteśmy ekoludki hop, sa, sa 2x 
zielone śpiewamy nutki hop, sa, sa .2x
Dbamy o to co w przyrodzie oj tak, tak 2x
to co w polu, w lesie w wodzie, oj tak, tak, 2x
Gdy ktoś skrzywdzi choćby muchę, oj tak tak, 2x 
to usłyszy słowa suche: Ej! nie wolno tak! 
My jesteśmy ekoludki, hop sa sa, hop sa sa,
i kochamy wszystkie ludki, hop sa sa,hop sa sa.

 

DUSZKI, DUSZKI”- piosenka

Żyją w lesie małe duszki, które czyszczą leśne dróżki.

Mają miotły i szufelki i do pracy zapał wielki.

Ref: Duszki, duszki, duszki leśne,

wstają co dzień bardzo wcześnie.

I ziewając raz po raz,

zaczynają sprzątać las.

 

Piorą liście, myją szyszki, aż dokoła wszystko błyszczy.

Muchomorom piorą groszki, bo te duszki to czyścioszki.

Ref: Duszki, duszki, duszki leśne,

wstają co dzień bardzo wcześnie.

I ziewając raz po raz,

zaczynają sprzątać las.

 

ODPADY”- wiersz

Pomyśl już teraz o nasze planecie,

zanim się stanie jednym wielkim śmieciem.

Byłby to problem nie lada,

zatem już teraz pomyślmy o odpadach.

Bo śmieci i odpady nie są jednakowe,

są szklane, papierowe, także plastikowe.

Więc posłuchaj dobrej rady i segreguj odpady,

i od dzisiaj swych śmieci nie wyrzucaj jak leci!

Osobno plastik,

osobno szkło,

osobno papier,

ZAPAMIĘTAJ TO!

 

NASZE USZY SŁYSZĄ ŚWIAT- piosenka do nauki

Każdy z nas ma dwoje oczu,

które widzą wszystko, widzą wszystko.

Błękit nieba, biały domek,

zieleń traw i listków, traw i listków.

Ref.: Uszy słyszą ptaków śpiew,

dzwonki deszczu, granie drzew,

a nad stawem chóry żab,

nasze uszy słyszą świat.

Każdy z nas ma jeden nosek

do wąchania kwiatków, do wąchania.

Czasem także do kichania,

lecz na szczęście rzadko, do kichania.

Ref.: Uszy słyszą ptaków śpiew,

dzwonki deszczu, granie drzew,

a nad stawem chóry żab,

nasze uszy słyszą świat.

 

DLA MAMY”- piosenka

Mamo, mamo dziś wszystkie dzieci,

niosą Tobie życzeń bukiecik.

Serduszka gorące, kwiatuszki pachnące.

Co wyrosły na naszej łące.

 

Tato, tato dziś wszystkie dzieci,

Niosą Tobie życzeń bukiecik.

Serduszka gorące, kwiatuszki pachnące

Co wyrosły na nasze łące.

 

ŚWIĘTO TATY”- piosenka

Słońce mocno przygrzewa,

Jaki piękny mamy maj.

Święto taty już się zbliża,

Szumi rzeka, szumi gaj. 2x

 

Zerwę kwiatki pachnące,

Piękny bukiet zrobię sam.

Złożę ładnie dziś życzenia

I w prezencie kwiaty dam. 2x

 

Potem razem pójdziemy,

Spacerować poprzez las.

Bardzo lubię z moim tatą

Spędzać wspólnie wolny czas. 2x

 

PSZCZOŁY”- piosenka do zabawy

Słychać w ulu gwar wesoły bz bz bz

wylatują z ula pszczoły bz bz bz.

Skrzydełkami pocierają bz bz bz

na swych głowach czułki mają bz bz bz.

 

Frunie pszczoła frunie pszczoła raz dwa trzy

pachną kwiaty dookoła raz dwa trzy.

Pszczoła chętnie na nie siada raz dwa trzy

to wspaniała jest zabawa raz dwa trzy.

 

Wietrzyk powiał dziś nad łąką szu szu szu

zatańczyło z pszczołą słonko szu szu szu.

Zbiera pszczoła pyłek z kwiatów szu szu szu

będzie miód dla przedszkolaków szu szu szu.

 

 

MY BIEDRONKI- wiersz logorytmiczny z pokazywaniem, do utrwalenia

My biedronki, my biedronki, - /dzieci wskazują na siebie/
wędrujemy poprzez łąki, - /dzieci maszerują /
omijamy lasy, pola, - / złożonymi rękoma wykonują ruch zygzaka/
bo chodzimy do przedszkola .- /otwartymi rękoma wskazują obecne miejsce/
My biedronki, my biedronki, - / dzieci wskazują na siebie/
dziś klaszczemy głośno w rączki - / dzieci klaszczą w ręce/
i śpiewamy i tańczymy, - / dzieci kołyszą się z rękami na bokach/
w naszej grupie być lubimy. - / ręce rozłożone i złożone na piersiach/

 
 
MAJOWE ZABAWY DLA DUŻYCH I MAŁYCH

 

Maj to czas, w którym wiosenna aura sprzyja zazwyczaj spacerom i zabawom dzieci na świeżym powietrzu. Gdy pogoda zawodzi, a Rodzicom brak pomysłów na dziecięcą nudę, po raz kolejny zachęcamy do wspólnych zabaw z dzieckiem w domu.

 

  • KIEDY JEST MI NUDNO” - ZABAWA RUCHOWO-NAŚLADOWCZA

Cel - rozwijanie mowy i koordynacji słuchowo – wzrokowo - ruchowej

 

Dziecko rytmicznie powtarza za dorosłym tekst rymowanki i ilustruje ją odpowiednimi ruchami ciała.

Kiedy jest mi nudno, (wskazuje rękami w jedną stronę, a potem w drugą

z jednoczesnym skinięciem głową w kierunku rąk)

lubię bawić się. (klaszcze w ręce)

Wymyślam zabawy, (wysuwa do przodu raz jedną nogę, raz drugą)

które cieszą mnie. (kołysze się na boki, ręce trzyma na biodrach)

Jak piłeczka skaczę, (podskakuje obunóż w miejscu)

kręcę się jak bąk, (obraca się wokół własnej osi)

chodzę jak pajacyk, (maszeruje w różnych kierunkach na szeroko

ręce trzymam w bok. rozstawionych nogach z rękami uniesionymi w bok)

 

  • CO MOŻNA ROBIĆ NUDZĄC SIĘ?” – ZABAWA ORTOFONICZNA

Cel – ćwiczenie narządów mowy

 

Dziecko ilustruje odpowiednimi ruchami treść rymowanki i powtarza za dorosłym wyrazy dźwiękonaśladowcze:

 

Co można robić nudząc się? hmm…

Można na przykład ziewać - aaa

Albo cichutko śpiewać - lalala

Szurać nogami po podłodze - szur, szur, szur

Leciutko klepać się po nodze - klep, klep, klep

Albo podrapać się po uchu - drap, drap, drap

Czy też pogłaskać się po brzuchu - o tak!

 

Można też kichać jak z armaty - a psik!

Rysować w powietrzu trójkąty – raz, dwa, trzy

Bądź puknąć się palcem w czoło - puk, puk, puk

I w powietrzu zrobić koło - o, tak!

Lub – jeśli tylko wypada - no, no

Połaskotać sąsiada - gili, gili

I co? I z pewnością od tej chwili nie będziemy się nudzili!

 

  • NA WIOSENNEJ ŁĄCE” – ZAGADKI

Cel – rozwijanie koncentracji uwagi i myślenia

 

Dorosły odczytuje tekst zagadki. Dziecko rozwiązuje zagadkę i wyszukuje pasujący do rozwiązania obrazek. Następnie próbuje samo własnymi słowami zadać zagadkę dorosłemu.

 

Dźwigam dom na grzbiecie, mam malutkie rogi,

chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi. (ślimak)

 

Mam skrzydełka delikatne tak jak płatki kwiatów.

Lekko się unoszę nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyl)

 

Błyszczą jej kropki w promieniach słonka,

lata nad łąką, a zwie się ... (biedronka)

 

Nektar z kwiatów zbieram

i w miód słodki go zamieniam. (pszczoła)

 

Czerwone mam nogi i białe piórka.

Kiedy żaby mnie zobaczą, dają nurka. (bocian)

 

Skacząc po łące, szybko uciekam,

gdy dziób bociana widzę z daleka. (żaba)

 

  • POPRAWIAMY” – ZABAWA DYDAKTYCZNA

Cel – ćwiczenie koncentracji uwagi, mowy i logicznego myślenia

 

Dorosły mówi powoli żartobliwy wierszyk, a dziecko zastępuje nie pasujący logicznie rzeczownik (nazwę zwierzęcia) właściwym. Dorosły ukierunkowuje dziecko pytaniami: Czy bocian jest w kropeczki? A kto? Czy kogut łyka żaby? A kto? Czy wrona ma korale? A kto ma? Itp.

 

Kogut żaby łyka, a myszka się boi wielkiego indyka.

Wrona ma korale, indyk długie uszy.

Biedronka się jeży, a zając się puszy.

Zając goni wilka, wilk przed nim ucieka.

Kogut daje mleko, koza głośno szczeka.

Piesek w gnieździe mieszka, a w budzie jaskółka,

Słowik głośno kuka, a śpiewa kukułka.

Rano śpi skowronek, sowa w dzień poluje.

Pies pieje na płocie, kogut pohukuje.

Niedźwiedź wszedł do ula, w gawrze siedzi pszczoła.

Teraz już się kończy zabawa wesoła.

  •  

  • SPACER BIEDRONKI” – MASAŻYK RELAKSACYJNY

Cel – relaksacja, dostarczanie pozytywnych doznań emocjonalnych

Rodzic:

Biedroneczka mała delikatnie poruszaj palcami w różnych kierunkach,

po trawce biegała.

Nóżkami tupała, naprzemiennie uderza w plecy otwartymi dłońmi,

rączkami machała. masuje je obiema rękami

Potem się ślizgała przesuwa zewnętrzną stroną dłoni o góry,

do góry i w dół. wewnętrzną w dół,

W kółko się kręciła rysuje koła w przeciwnych kierunkach,

i piłką bawiła. delikatnie uderza pięściami,

Gdy deszcz zaczął padać, stuka palcami wskazującymi z góry na dół,

pod listkiem się skryła rysuje obiema rękami kształt liścia,

i bardzo zmęczona przesuwa złączone dłonie w jedną i w drugą stronę.

spać się położyła

 

  • EKO-STWOREK” – zabawa plastyczno-konstrukcyjna

Cel – rozwijanie wyobraźni twórczej, kształtowanie postaw ekologicznych (wykorzystywanie

odpadów) umiejętności planowania, doskonalenie sprawności manualnych, poszerzanie

doświadczeń dotyczących łączenia różnych materiałów

Zachęcamy dziecko aby ze zgromadzonych w domu materiałów odpadowych (np. rolki, gazeta, włóczki, kolorowe papiery, folia aluminiowa, kubeczki plastikowe, słomki itp.) oraz taśm, kleju spróbowało wymyślić i wykonać eko- zabawkę. Obserwujemy poczynania dziecka (proces planowania, tworzenia, organizacji miejsca pracy, wytrwałość, radość, porządkowanie) służymy drobną pomocą jeśli to konieczne. Nazwana przez dziecko zabawka może służyć wspólnej zabawie, a przy okazji stanowić pretekst do pochwalenia dziecka innym członkom rodziny oraz wdrażania do wspólnego segregowania odpadów (kształtowanie postaw ekologicznych)

 

  • GĄSIENICA-TAJEMNICA” - zabawa matematyczna

Cel: kształtowanie umiejętności rozumienia i nazywania liczebników porządkowych, utrwalanie nazw kolorów, wzbogacanie bazy pomysłów na zabawy z wykorzystaniem materiałów odpadowych

Rodzic z np. kolorowych nakrętek od butelek układa wzór gąsienicy,chowając jednocześnie pod jeden z elementów „niespodziankę” (np. mały cukierek). Pyta dziecko „pod, którą nakrętką jest ukryta „niespodzianka”? Dziecko próbuje określić-zgadnąć za pomocą liczby porządkowej konkretny korek . Rodzic bawi się wspólnie z dzieckiem, wspomagając je i nagradzając.

Zabawę konstruujemy wg możliwości własnego dziecka (gąsienica np. 6- elementowa).

Głowę gąsienicy można wykonać z dzieckiem wg własnego pomysłu, co stanowić będzie dodatkową atrakcją.

 

POCZYTAJ MI MAMO…

BAJKA O BIEDRONCE

Na jednym skraju łąki stał ul .Mieszkały w nim pszczoły. Na drugim skraju łąki było mrowisko. Mieszkały w nim mrówki. A na łące pod kwiatkiem żyła biedronka.

Pszczoły przez cały dzień zbierały nektar z kwiatów, mrówki pracowicie budowały swoje mrowisko, a biedronka wygrzewała się w promieniach słonka.
- Dlaczego nic nie robisz, biedronko? Powinnaś zbierać nektar – powiedziała jedna pszczoła.
-Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. Nie można cały dzień drzemać pod kwiatkiem – pouczała ją mrówka .Biedronka zaś siedziała pod listkiem i myślała....Myślała tak długo, aż wymyśliła niespodziankę dla pszczół i mrówek.

Poleciała najpierw do motyla.

- Motylu , motylu , pomożesz mi? – zapytała. Motyl obiecał pomóc. Następnie udała się do pasikonika.

- Pasikoniku, pasikoniku, pomożesz mi ? – zapytała. Pasikonik obiecał pomóc.

Biedronka poprosiła też o pomoc świetlika i ślimaka , a potem wszyscy zabrali się do pracy W czasie gdy pszczoły zbierały nektar a mrówki budowały mrowisko oni rozwieszali girlandy pod listkami i dekorowali polankę kwiatami. Kiedy już wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosić pszczoły i mrówki na .......wielki bal!

Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał im do tańca, świetlik rozświetlał mrok, a ślimak powoli , jak to ślimak przygotowywał napoje.
Niech żyje biedronka! – zawołały na koniec pszczoły i mrówki, i odtąd nie namawiały jej do zbierania nektaru albo budowania mrowiska

 

Życzymy miłej lektury i wesołych

zabaw z dzieckiem!

 

WARTO WIEDZIEĆ ...

 

JAK WYCHOWAĆ MAŁEGO EKOLOGA”

Tworzenie pozytywnych wzorców ekologicznych jest bardzo ważne dla skutecznego oddziaływania wychowawczego. Nawyki ekologiczne należy kształtować od wczesnego dzieciństwa, dlatego już u dzieci w wieku przedszkolnym warto wyrabiać opiekuńczą postawę wobec zwierząt i roślin oraz wdrażać do podejmowania działań na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego. Wiek przedszkolny charakteryzujący się dużym skokiem intelektualnym w rozwoju dziecka, jest najlepszym okresem do wprowadzania elementów edukacji ekologicznej.

Ekologia zaczyna się w domu. Dom rodzinny jest pierwszym, najważniejszym miejscem kształtowania umiejętności i zachowań sprzyjających ekologii. Dzieci w naturalny sposób uczą się i sprawdzają różne zachowania w życiu codziennym, kształtują nawyki dbania o środowisko. Ze względu na duże zanieczyszczenie środowiska w którym żyjemy, musimy zwracać uwagę na rozbudzanie wśród dzieci wrażliwości ekologicznej, ucząc je poczucia odpowiedzialności za stan środowiska naturalnego. Małe dzieci są bardzo otwarte na świat, zdobywają wiedzę doświadczając i eksplorując otoczenie, a przy tym znacznie wzbogacają swój zasób słownictwa; dlatego powinniśmy stosować kilka zasad:

 

* Dawaj przykład. Podczas spacerów zwróć uwagę dziecka na otaczającą przyrodę. Rozmawiaj o ciekawych roślinach, zwracaj uwagę na pomniki przyrody, oceniaj stan czystości jezior, porządek panujący na ulicach i w parku.

* Segreguj śmieci razem z dzieckiem. Ucz w domu segregować śmieci. Z plastikowych butelek, rolek po papierze toaletowym można wspólnie z dzieckiem wykonać stworki, kukiełki.

* Bierz udział w akcjach. Informuj dziecko o ogólnoświatowym dniu Sprzątania Świata i znaczeniu tej akcji dla życia na ziemi.

* Rozmawiaj, Uświadamiaj dziecko o niebezpieczeństwach grożących życiu ludzi, spowodowanych zanieczyszczeniami i dewastacją. Przeglądaj z dzieckiem atlasy, oglądaj filmy przyrodnicze, zadawaj dziecku pytania i pozwól mu odpowiadać.

* Oszczędzaj i ucz oszczędzać. Wprowadź zasadę oszczędzania wody podczas mycia rąk i zębów, gaszenia zbędnego oświetlenia, wyłączania nieużywanych urządzeń elektrycznych, itp.

* Załóż ogródek. Załóż z dzieckiem uprawę roślin w domu „od nasionka do rośliny”

*Zrezygnuj z plastiku. Zwróć uwagę dziecka, że ochronie środowiska sprzyja używanie wielorazowych opakowań.

* Nie wyrzucaj, ale naprawiaj. Nie przyzwyczajaj dziecka do tego, że jak coś się zniszczy, to należy to wyrzucić, bo kupienie nowej rzeczy jest prostsze niż naprawienie starej.

* Bądź konsekwentny. Gdy zawiesisz karmnik dla ptaków za oknem malucha, nie zapomnij sypać tam okruszków. Maluch, widząc, że naprawdę angażujesz się w swoje działania, uczy się systematyczności.

Chodzi nie tylko o to, aby malec odróżniał pojemnik na plastik od tych na papier. Przede wszystkim chodzi o to, aby wyrósł na wrażliwego, odpowiedzialnego człowieka. Kształtujemy u dzieci wrażliwość, dzieci zaczynają zdawać sobie sprawę z konieczności ochrony środowiska, rozumieją że życie człowieka nie może polegać jedynie na nieustannym eksploatowaniu, wykorzystywaniu i zanieczyszczaniu ziemi i że z naszej strony należą jej się przede wszystkim miłość i szacunek. Ucząc je poczucia odpowiedzialności za stan środowiska naturalnego, zaszczepiamy w dzieciach przyzwyczajenia, które będą owocować przez całe ich dalsze życie. Dzieci emocjonalnie przywiązane do naturalnego otoczenia stają się zwykle przyjazne środowisku w życiu dorosłym. Uczucia bywają ważniejsze niż fakty, również wtedy, gdy mówimy o ratowaniu Ziemi, ochronie środowiska i ekologii.

Jednym ze sposobów na rozwijanie postawy pro- ekologicznej jest czytanie opowiadań, dotykających „trudnych” emocji, mówiących o negatywnych skutkach zanieczyszczenia środowiska odczuwanych przez innych ludzi, a przede wszystkim pokazujących, co wszyscy możemy zrobić dla naszej planety i tym samym dla nas. Lepsze efekty osiągniemy unikając drastyczności i czarnych wizji. Naszym zadaniem jest nauczenie dzieci myślenia o wszystkim dookoła z miłością, czcią i wrażliwością. Uczymy je, że w przyrodzie wszystko jest cudem o nieopisanej urodzie i przeznaczeniu. Nie oceniajmy, nie krytykujmy, uczmy otwartości i jasnego pojmowania rzeczywistości. Przecież dzieci nie mają kryteriów wartości, chłoną wszystko takie, jakim ono jest. To my, dorośli niepotrzebnie wypaczamy ich spostrzeżenia, doświadczenia i doznania. Niech dziecko stanie się równorzędnym partnerem do rozmowy. To da mu poczucie własnej wartości oraz przekona je o sile sprawczej własnych działań. Ucząc malucha ekologii zwracajmy jego uwagę na pozytywne aspekty troski

o środowisko. Najważniejsze, to uczyć je tylko tego, w co sami wierzymy i co praktykujemy, gdyż przekonywanie dzieci do zachowań, których nie obserwują we własnych domach, całkowicie mija się z celem. Z drugiej strony, zainteresowanie dziecka ekologią to doskonały moment na rewolucję we własnym domu- jeżeli dotychczas popełnialiśmy jedno eko-przestępstwo za drugim, to najwyższa pora to zmienić. Na dobre decyzje nigdy nie jest za późno.

Wg opracowania K. Walmińskiej

 

 

Drodzy Rodzice

  • W związku z realizacją projektu „Lubskie rady na odpady” prosimy o przyniesienie do przedszkola odpadów typu: rolki po papierze toaletowym, puszki, buteleczki plastikowe np. po jogurtach, pudełeczka po herbatach czy zapałkach, z których dziecko będzie miało możliwość wykonać indywidualnie lub wspólnie z rówieśnikami swoją „Eko-zabawkę” a przy okazji „potrenować” umiejętność segregowania odpadów

  • 13 maja nasza grupa będzie brała udział w „Międzyprzedszkolnej Olimpiadzie Przedszkolaka” w związku z czym prosimy o zaopatrzenie dzieci w białe koszulki gimnastyczne.

  • Przypominamy o przynoszeniu chusteczek higienicznych

  • W dniu 24 maja o godz. 12.00 zapraszamy w imieniu dzieci i własnym na uroczystość z okazji Dnia Rodzica . Dzieci zaprezentują się w przygotowywanym programie artystycznym oraz wręczą własnoręcznie przygotowane upominki z tej okazji. Tradycyjnie prosimy o zorganizowanie słodkiego poczęstunku.

 

Dziękujemy